Kwarantanna po powrocie z zagranicy - strona 1 | Vitalia (2022)

mamazabki

  • Dołączył: 2010-07-27
  • Miasto:
  • Liczba postów: 1404

Vita-aktywność

Zobacz posty Użytkownika

29 grudnia 2020, 18:20

Od wczoraj każdy kto przyjeżdża z zagranicy musi odbyć obowiązkowa dziesięciodniową kwarantannę.

Koleżanka wróciła wczoraj. Od dziś ma niby kwarantannę. Pytanie kto tę kwarantannę nakłada?? Jak to ująć w kadrach jeśli nie miała telefonu z sanepidu, policja nie podjechała pod dom ani nie widnieje na pacjent gov ani w ZUS na kwarantannie. Kartę meldunkową wypełniała w samolocie. Szefostwo się burzy, że jej w pracy nie ma, nie ma również zaświadczenia że tę kwarantanne odbywa...

Kwarantanna po powrocie z zagranicy - strona 1 | Vitalia (4)

Kwarantanna po powrocie z zagranicy - strona 1 | Vitalia (5)

Attraverssiamo

  • Dołączył: 2019-10-06
  • Miasto: poznań
  • Liczba postów: 83

Vita-aktywność

Zobacz posty Użytkownika

29 grudnia 2020, 19:11

mamazabki napisał(a):

Od wczoraj każdy kto przyjeżdża z zagranicy musi odbyć obowiązkowa dziesięciodniową kwarantannę.

Koleżanka wróciła wczoraj. Od dziś ma niby kwarantannę. Pytanie kto tę kwarantannę nakłada?? Jak to ująć w kadrach jeśli nie miała telefonu z sanepidu, policja nie podjechała pod dom ani nie widnieje na pacjent gov ani w ZUS na kwarantannie. Kartę meldunkową wypełniała w samolocie. Szefostwo się burzy, że jej w pracy nie ma, nie ma również zaświadczenia że tę kwarantanne odbywa...

Sanepid nakłada kwarantanne. Jeśli sanepid do niej nie dzwonił, ani na pacjent gov nie ma informacji o kwarantannie, to jej nie ma i tyle.

Może dostanie info za kilka dni( tak jak moja znajoma po tygodniu dopiero, gdy na początku pandemii też była kwarantanna po przyjeździe). Dlaczego? Może info do sanepiduzostało przekazane z opóźnieniem, a może taki syf mają w sanepidzie.

(Video) Sposób na kwarantannę po przylocie za granicy? Bareja wiecznie żywy! Komentarz prawnika

Kwarantanna po powrocie z zagranicy - strona 1 | Vitalia (9)

mayuko

  • Dołączył: 2012-09-23
  • Miasto: Warszawa
  • Liczba postów: 5892

Vita-aktywność

Zobacz posty Użytkownika

29 grudnia 2020, 19:24

Kwarantannę nakłada sanepid. Koleżanka musi pozostać cierpliwa, gdyż nie tylko ona jedna wróciła z zagranicy i odbywa kwarantannę. Sanepid robi co może, ale zwyczajnie nie wyrabia. I nawet jeśli nikt do niej nie dzwonił to nie znaczy, że kwarantanny nie ma. Na mojej drugiej kwarantannie byłam tydzień, a info na pacjent.gov.pl pojawiło się dzień przed jej końcem,pomimo tego, że osobiście zgłaszałam się do kwarantanny pierwszego dnia. Niech się koleżanka nie martwi, bo w informacji z sanepidu będzie info od kiedy ma kwarantannę nałożoną (czyli od dziś).

Kwarantanna po powrocie z zagranicy - strona 1 | Vitalia (13)

Berchen

  • Dołączył: 2007-02-06
  • Miasto:
  • Liczba postów: 10572

Vita-aktywność

Zobacz posty Użytkownika

29 grudnia 2020, 19:24

ja odwolalam swoj wyjazd swiateczny do PL , bo zrozumialam po czytaniu strony urzedowej , ze kazdy jest zobowiazany do kwarantanny, kto wjezdza z kraju ryzyka i poniewaz wyjezdza swiadomie do kraju ryzyka to kwarantanna ma byc pokryta urlopem (w De)

A ze oba kraje PL i De sa krajem ryzyka to musialabym po obu stronach byc na kwarantannie.

Kwarantanna po powrocie z zagranicy - strona 1 | Vitalia (17)

mayuko

  • Dołączył: 2012-09-23
  • Miasto: Warszawa
  • Liczba postów: 5892

Vita-aktywność

(Video) Polak powiedział, jak wygląda powrót z zagranicy do domu. Trudno się nie załamać | Aktualności 360

Zobacz posty Użytkownika

29 grudnia 2020, 19:35

Berchen napisał(a):

ja odwolalam swoj wyjazd swiateczny do PL , bo zrozumialam po czytaniu strony urzedowej , ze kazdy jest zobowiazany do kwarantanny, kto wjezdza z kraju ryzyka i poniewaz wyjezdza swiadomie do kraju ryzyka to kwarantanna ma byc pokryta urlopem (w De)

A ze oba kraje PL i De sa krajem ryzyka to musialabym po obu stronach byc na kwarantannie.

Brzmi bardzo rozsądnie. Obawiam się jednak, że w PL to tak nie działa. Choć może się mylę?

W marcu, po powrocie z zagranicy kwarantanną objęty był mój mąż. Wówczas nie było jeszcze tak dużej liczby ludzi na kwarantannie i policja była u nas pod domem już 2 dni po jego przyjeździe. Natomiast na 2 dni przed jej zakończeniem, zadzwoniła pani z opieki społecznej z pytaniem o to jak sobie radzi i czy czegoś mu ie trzeba:-)

Kwarantanna po powrocie z zagranicy - strona 1 | Vitalia (21)

cancri

  • Dołączył: 2009-05-18
  • Miasto: Rajskie Wyspy
  • Liczba postów: 86188

Vita-aktywność

Zobacz posty Użytkownika

29 grudnia 2020, 19:46

Berchen napisał(a):

ja odwolalam swoj wyjazd swiateczny do PL , bo zrozumialam po czytaniu strony urzedowej , ze kazdy jest zobowiazany do kwarantanny, kto wjezdza z kraju ryzyka i poniewaz wyjezdza swiadomie do kraju ryzyka to kwarantanna ma byc pokryta urlopem (w De)

A ze oba kraje PL i De sa krajem ryzyka to musialabym po obu stronach byc na kwarantannie.

Zaraz bedzie, ze sie znowu czepiam, ale nie masz racji. Kwarantanna w PL od 28.12.20 obowiazuje z automatu osoby podrozujace transportem zbiorowym. Jak jedziesz prywatnie autem do PL, to Ciebie kwarantanna po powrocie do Niemiec nie obowiazuje, jesli spedzisz w PL do 72h, tak jest w Brandenburgii. Kazdy Land ma swoje wytyczne, ale wiekszosc dopuszcza odwiedziny rodziny w PL do 72h bez obowiazku odbycia kwarantanny. Tak samo Polska dopuszcza Twoj przyjazd bez obowiazku odbycia kwarantanny / robienia testu, jesli jestes pracownikiem transgranicznym (czyli sumujac Polakiem pracujacym za granica, nie wazne, czy zjezdzasz do PL raz na tydzien, czy raz na rok), a jesli nie jestes to i tak mozesz wjechac do 72h i wrocic, jesli jedziesz transportem prywatnym. Jesli pociagiem / autobusem, to tak, obowiazuje Cie kwarantanna od 28.12.20.

Pierwsze slysze rowniez, ze kwarantanna ma byc pokryta urlopem... w mojej pracy jest mozliwosc robienia HO i kazdy, kto ma kwarantanne pracuje z domu. Jak nie masz takiej mozliwosci, to i owszem, pewnie latwiej sie dogadac z pracodawca, zeby dostac wyplate za urlop, ale nie wiem, czy pracodawca jest zobowiazany, by sie na to godzic. Poza tym - robisz test i jak masz negatywny, to nie musisz siedziec na kwarantannie.

Edytowany przez cancri 29 grudnia 2020, 19:58

cancri

(Video) Bitcoin przetrwa, waluta Twojego kraju niekoniecznie - Kwarantanna z Bitcoinem
  • Dołączył: 2009-05-18
  • Miasto: Rajskie Wyspy
  • Liczba postów: 86188

Vita-aktywność

Zobacz posty Użytkownika

29 grudnia 2020, 20:00

Stoi jak byk na stornie gov:

Kwarantanna po powrocie z zagranicy - strona 1 | Vitalia (26)

W NRW sa inne zasady od 28.12, wedlug ktorych wracajacy jest zobowiazany zrobic test, ale to rowniez, jesli przebywal w PL powyzej 48h:

Kwarantanna po powrocie z zagranicy - strona 1 | Vitalia (27)

Edytowany przez cancri 29 grudnia 2020, 20:03

Berchen

  • Dołączył: 2007-02-06
  • Miasto:
  • Liczba postów: 10572

Vita-aktywność

Zobacz posty Użytkownika

29 grudnia 2020, 20:01

cancri napisał(a):

Berchen napisał(a):

ja odwolalam swoj wyjazd swiateczny do PL , bo zrozumialam po czytaniu strony urzedowej , ze kazdy jest zobowiazany do kwarantanny, kto wjezdza z kraju ryzyka i poniewaz wyjezdza swiadomie do kraju ryzyka to kwarantanna ma byc pokryta urlopem (w De)

A ze oba kraje PL i De sa krajem ryzyka to musialabym po obu stronach byc na kwarantannie.

Zaraz bedzie, ze sie znowu czepiam, ale nie masz racji. Kwarantanna w PL obowiazuje z automatu osoby podrozujace transportem zbiorowym. Jak jedziesz prywatnie autem do PL, to Ciebie kwarantanna po powrocie do Niemiec nie obowiazuje, jesli spedzisz w PL do 72h, tak jest w Brandenburgii. Kazdy Land ma swoje wytyczne, ale wiekszosc dopuszcza odwiedziny rodziny w PL do 72h bez obowiazku odbycia kwarantanny.

cancri - tak niestety musze znowu powiedziec ze sie czepiasz. Jasne , masz racje jesli ktos chce spedzic w PL do 72 godzin, tyle ze ja nie chcialam spedzic w PL 3 dni a mialam rezerwacje na dwa tygodnie.

(Video) TURCJA.PODRÓŻ AUTEM Z TURCJI DO NIEMIEC,POWROT,DROGA TESTY,KORKI

Berchen

  • Dołączył: 2007-02-06
  • Miasto:
  • Liczba postów: 10572

Vita-aktywność

Zobacz posty Użytkownika

29 grudnia 2020, 20:06

cancri napisał(a):

Berchen napisał(a):

ja odwolalam swoj wyjazd swiateczny do PL , bo zrozumialam po czytaniu strony urzedowej , ze kazdy jest zobowiazany do kwarantanny, kto wjezdza z kraju ryzyka i poniewaz wyjezdza swiadomie do kraju ryzyka to kwarantanna ma byc pokryta urlopem (w De)

A ze oba kraje PL i De sa krajem ryzyka to musialabym po obu stronach byc na kwarantannie.

Zaraz bedzie, ze sie znowu czepiam, ale nie masz racji. Kwarantanna w PL od 28.12.20 obowiazuje z automatu osoby podrozujace transportem zbiorowym. Jak jedziesz prywatnie autem do PL, to Ciebie kwarantanna po powrocie do Niemiec nie obowiazuje, jesli spedzisz w PL do 72h, tak jest w Brandenburgii. Kazdy Land ma swoje wytyczne, ale wiekszosc dopuszcza odwiedziny rodziny w PL do 72h bez obowiazku odbycia kwarantanny. Tak samo Polska dopuszcza Twoj przyjazd bez obowiazku odbycia kwarantanny / robienia testu, jesli jestes pracownikiem transgranicznym (czyli sumujac Polakiem pracujacym za granica, nie wazne, czy zjezdzasz do PL raz na tydzien, czy raz na rok), a jesli nie jestes to i tak mozesz wjechac do 72h i wrocic, jesli jedziesz transportem prywatnym. Jesli pociagiem / autobusem, to tak, obowiazuje Cie kwarantanna od 28.12.20.

Pierwsze slysze rowniez, ze kwarantanna ma byc pokryta urlopem... w mojej pracy jest mozliwosc robienia HO i kazdy, kto ma kwarantanne pracuje z domu. Jak nie masz takiej mozliwosci, to i owszem, pewnie latwiej sie dogadac z pracodawca, zeby dostac wyplate za urlop, ale nie wiem, czy pracodawca jest zobowiazany, by sie na to godzic. Poza tym - robisz test i jak masz negatywny, to nie musisz siedziec na kwarantannie.

mysle ze albo masz ostatni problemy albo inne powody dlaczego az tak sie pienisz.

Ty masz tak w firmie , ja mam inaczej, w listopadzie dostalismy pismo z "gory" ze jesli swiadomie wyjezdzamy do kraju ryzyka - wiedzac przed wyjazdem ze jest to kraj ryzyka to sami ponosimy konsekwencje - czyli musimy byc w kwarantannie na swoj koszt. Jasne , test, tyle ze to tez trwa.

Nie mam ochoty na przepychanki slowne.

cancri

  • Dołączył: 2009-05-18
  • Miasto: Rajskie Wyspy
  • Liczba postów: 86188

Vita-aktywność

Zobacz posty Użytkownika

29 grudnia 2020, 20:07

(Video) Kiedy kwarantanna jest nielegalna? Kiedy można starać się o odszkodowanie za kwarantannę?

Nie czepiam sie, tylko prostuje to, co piszesz, bo to mija sie z prawda. Mozesz byc i 3 tygodnie, po powrocie robisz test, gdzie na wynik czekasz 1-2 dni maks i masz kwarantanne z glowy. Z Twojej wypowiedzi wynika rowniez, jakby kazdy wjazd z De do PL i na odwrot byl zwiazany z odbyciem kwarantanny, wiec uscislam, ze tak nie jest. A wiesz czemu? Bo na FB widze codziennie setki takich wlasnie informacji, w ktore niestety wielu ludzi wierzy, bo ktos gdzies tak napisal a nie okreslil na jaki czas jedzie i jakie sa alternatywy. Zero w tym zlosliwosci z mojej strony.

Videos

1. Co grozi za złamanie kwarantanny w UK?
(Piotr Bez Granic )
2. Wzorowa kwarantanna
(Ogarniam)
3. Koronawirus: Druga Fala - zapowiedź książki wersja 1.
(Bolesław Kruk)
4. Jesteśmy już w Polsce! Udało się! Jedziemy na kwarantannę.
(Tam Gdzie Nogi Poniosą)
5. Nielegalna kwarantanna? Są wyroki Sądu Najwyższego! mec. Anna Kubala [Expert w Bentleyu PLUS]
(Maciej Wieczorek)
6. Nowe zasady covid w Norwegii od 21.06 - wjazd turystów, brak kwarantanny z Polski (live z 20.06)
(Efirma)

You might also like

Latest Posts

Article information

Author: Margart Wisoky

Last Updated: 08/28/2022

Views: 5872

Rating: 4.8 / 5 (58 voted)

Reviews: 89% of readers found this page helpful

Author information

Name: Margart Wisoky

Birthday: 1993-05-13

Address: 2113 Abernathy Knoll, New Tamerafurt, CT 66893-2169

Phone: +25815234346805

Job: Central Developer

Hobby: Machining, Pottery, Rafting, Cosplaying, Jogging, Taekwondo, Scouting

Introduction: My name is Margart Wisoky, I am a gorgeous, shiny, successful, beautiful, adventurous, excited, pleasant person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.